در این مطلب ویدئوی کوتاهی از سری ویدئوهای دوره ی آموزشی کاخن را برای شما انتخاب کرده ایم که به آموزش مقدماتی ضربات "بیس و اپن"  پرداخته می شود. همچنین در ادامه برای هنرجویان عزیز تمرین های این دو حرکت نیز آورده شده است. 

هنرجویان گرامی خاطر نشان می سازیم که اصل مهم در یادگیری هر کاری تمرین و تکرار می باشد. امیدواریم با پیگیری دوره های آموزشی ما  و تمرین های مستمر ، پیشرفت و رشد سطح یادگیری خود را شاهد باشید.

در آموزش های قبلی اندکی با مقدمه ی کاخن آشنا شدیم و به شما گفتیم که در کاخن دست راست را با علامت R و دست چپ را یا L  همانند تصویر زیر نشان میدهیم.

نکته ی قابل ذکر دیگر این است که اصولا در سازهای کوبه ای از نت نویسی بصورت کلاسیک (دو (C)، رِ (D)، می (E)، فا (F)، سُل (G)، لا (A)، سی (B)) استفاده نمی کنیم بلکه نت نویسی بر اساس ضربه (ضرب آهنگ یا Rythme) و یک سری علائم قراردادی صورت می پذیرد و همچنین این نت نویسی بر طبق دو خط حامل نوشته می شود (بجای 5 خط حامل) که خط پایین تر صدای بم و بالایی صدای زیر را در بر می گیرد. واضح است در صورت اینکه بخواهیم ضربه بیس (Bass) بزنیم نت خود را روی خط پایین و اگر بخواهیم ضربه اپن (Open) وارد کنیم بالای خط دوم می نویسیم.البته در آینده با نت نویسی بر روی سه خط حامل آشنا می شوید ولی در جلسات ابتدایی نیازی به آموزش آن نیست.

توصیه می شود در صورت علاقه برای آشنایی و درک بیشتر از نت و نت نویسی به مطالب زیر مراجعه فرمایید :

نت و هفت صدای اصلی آن
چرخه نت در موسیقی
شکل ظاهری نت های موسیقی
خطوط حامل در موسیقی

 

 

ویدئوی تمرین ضربه ی بیس و اپن کاخن 

 

 

دوره آموزش کاخن