فیلم ترن محصول سال ۱۳۶۶ به کارگردانی زنده یاد امیر قویدل و بازیگران سرشناسی همچون فرامرز قریبیان ، زنده یاد خسرو شکیبایی ،‌ عنایت بخشی و .. می باشد.موسیقی متن این فیلم را مجید انتظامی ساخته است که به اعتقاد منتقدین سینما یکی از شاهکارهای موسیقی سینما می باشد.

مجید انتظامی در کارنامه ی هنری خود آثار بسیار فاخری را دارد اما موسیقی متن فیلم ترن به اعتقاد خیلی ها به تنهایی برای ماندگاری او در هنر آهنگسازی کافی بود. این اثر آنچنان محبوب است که پس از سالها همچنان تیتراژ برخی از برنامه های رادیو و تلوزیون در برخی ایام همچون دهه ی فجر می باشد. همچنین شاعر معاصر ساعد باقری برای این آهنگ شعری نوشت و حمید حامی کار خوانندگی آن را برعهده داشت.

انتظامی بخاطر این اثر توانست لوح زرین بهترین موسیقی متن فیلم را از ششمین جشنواره ی فجر کسب کند. متاسفانه از نسخه ی اصلی این اثر اطلاعی در دسترس نیست و هرگز بصورت رسمی موسیقی متن آن منتشر نشده است.اما شما می توانید نسخه ی استخراج شده از کلیه آهنگ هایی که در فیلم استفاده شده است را با کیفیت خوب بعلاوه نسخه جدید به خوانندگی حمید حامی  را از آکادمی موسیقی آرمیس دانلود نمایید:

دانلود موسیقی متن فیلم ترن

پسورد :‌ www.armisacademy.com