در مطلب پیشین "شیوه درست نشستن و نگه داری صحیح ساز تنبک" را به شما آموزش دادیم ، در این مطلب بصورت تصویری به معرفی یکی از حرکت های مقدماتی تمبک نوازی بنام حرکت " تُم" خواهیم پرداخت. 

حرکت تُم

در تمبک نوازی حرکت تُم  Tom را با علامت  نشان میدهیم که گاها در بعضی از کتاب ها برعکس این علامت نیز استفاده می شود. همانطور که مشاهده می کنید علامت حرکت تم شبیه به علامت سوال می باشد . در این حرکت دستی که کنار تنبک قرار دارد (دست راست برای افراد راست دست) را مانند تصویر بصورت نیم مشت در می آوریم بطوریکه شست دست به چسبیده به موازات سایر انگشتان قرار می دهیم.

 

 

در هنگام ضربه زدن در حالتیکه دست به حالت نیم مشت مانند شکل های نشان داده شده می باشد ، قسمت نرمی دست نزدیک به لبه های کناری تنبک و انگشتان در منطقه ی نشان داده فرود می آیند. در این حالت صدای بم یا بیس تولید می شود.

مهم : برای درک بهتر شما عزیزان، قسمتی از ویدئو دوره آموزش تنبک مقدماتی را اینجا قرار داده ایم و حتما توصیه می کنیم که این ویدئو را با دقت تماشا کنید و اگر سوالی داشتید در پایان همین مقاله بنویسید تا جواب دهیم، با کمی تمرین و تکرار می توانید خطاهای خود در هنگام ضربه زدن به تنبک را کاهش داده و شیوه ی اصولی نواختن آن را فرا بگیرید.