سلام. امیدوارم که حالتون خوب باشه. در جلسات قبلی از آموزش دف یاد گرفتید که چطور ساز دف را بصورت صحیح در دست بگیرید و نکات مهمی که هنگام گرفتن این ساز باید رعایت کنید بصورت کامل به شما آموزش داده شد. همینطور در مقاله طریقه دف زدن به شما یاد دادیم که چطور باید ضربه تم و بک در دف را به درستی اجرا کنید و اشتباهات رایج هنرجویان مبتدی را انجام ندهید.
حالا در این مقاله قرار است با چند نت دف که بصورت ساده و تک خطی نوشته شده است تمرین های ساده دف نوازی را انجام دهیم. ضمنا در صورتی که خواندن قطعات از روی نت را بلد نیستید حتما قبل ازخواندن ادامه این پست به مقاله آموزش نت خوانی دف مراجعه نمایید.


تمرینات ساده دف نوازی :

در ویدئوی آموزشی که برای شما انتخاب کردیم سه تمرین ساده از حرکات تم و بک برای شما آوردیم که بصورت کامل مدرس مجموعه به توضیح آن می پردازد و در نهایت آن را اجرا می کند. بنابراین از توضیحات اضافه در متن خودداری می کنم و شما می توانید با مشاهده این ویدئو، بصورت کامل اجرای این تمرینات را یاد بگیرید.
ضمنا ویدئوی زیر قسمت کوچکی از دوره مقدماتی آموزش مجازی دف می باشد که از دوره های آموزشی آکادمی موسیقی آرمیس برای شما انتخاب کردیم.

 

 

نت تمرین های دف مربوط به ویدئو بالا:

تمرین 1 :

تمرین 2 :

تمرین 3 :

نت دف تک خطی

 


در صورتی که در حین تمرین سوال و یا مشکلی برایتان پیش آمد می توانید در انتهای این پست از ما بپرسید تا بصورت کامل راهنمایی شوید. موفق باشید