فیلم پاپیلون محصول مشترک فرانسه و آمریکا در سال ۱۹۷۳ به کارگردانی فرانکلین شافتر می باشد که بازیگران همچون استیو مک‌کوئین و داستین هافمن در آن ایفای نقش کرده اند. جدا از اثر فاخر هنری این فیلم موسیقی متن آن نیز یکی از برترین آثار موسیقی صنعت فیلم سازی می باشد. جری گلد اسمیت آهنگساز و رهبر ارکستر آمریکایی کار نوشتن و ساخت موسیقی متن پاپیلون را برعهده داشته است. 

ضبط آلبوم موسیقی متن فیلم پاپیلون توسط گلداسمیت در استدیوی ارتوفینک رم ایتالیا با همکاری گروه ارکستر Unione Musicisti Roma Orchestra انجام گرفت. هم شافنر و هم گلداسمیت عقیده داشتند که موسیقی ایی که برای پاپیلون باید ساخته شود یک موسیقی صرفاً تجاری باشد اما در بعضی از سکانس های فیلم می تواند تفسیری از جنبه های روانشاسی فیلم داشته باشد. مدت زمان فیلم دو ساعت و نیم می باشد اما در مجموع بیش از ۴۰ دقیقه موسیقی برای متن آن ساخته شد.

گلد اسمیت برای ساخت این آلبوم از سازهای مورد استفاده در موسیقی بومی منطقه کارائیب الهام گرفت که بیشتر در نیمه ی دوم فیلم مشهود می باشد بخصوص در بخش هایی که شخصیت اصلی فیلم تلاش های متعددی برای فرار از زندان می کند. 
در بخش هایی دیگر از اثر گلداسمیت شاهد رویکرد ظریفی از ملودیک که در برگیرنده ی سبکی خاص بنام موسیقی والتز است می باشیم این موسیقی ها اغلب با همراهی ساز آکاردئون می باشند. که همین امر باعث محبوبیت دو چندان موسیقی متن پاپیلون شده است.

گلد اسمیت بخاطر ساخت موسیقی متن فیلم پاپیلون نامزد دریافت اسکار سال ۱۹۷۴ شد . هر چند که موفق به کسب آن نشد . اما  سرانجام در سال ۱۹۷۶ توانست برای ساخت موسیقی فیلم طالع نحس جایزه اسکار بهترین موسیقی را نصیب خود کند.

 (1973) Main Theme Papillon

 

دانلود آلبوم موسیقی متن فیلم پاپیلون

 پسورد : www.armisacademy.com

  1. Theme From Papillon
  2. The Camp
  3. Reunion
  4. New Friend
  5. The Dream
  6. Freedom
  7. Catching Butterflies
  8. Gift From The Sea
  9. Arrest
  10. (Theme From Papillon (Short Version
  11. Antonios Death
  12. Cruel Sea
  13. Hospital
  14. Survival
  15. Toi Qui Regarde La Mer Par Nicoletta