انیمیشن بچه های کوه های آلپ به انگلیسی “Story of the Alps: My Annette”  در سال ١٩٨٣ توسط یک شرکت انیمیشن سازی ژاپنی تولید شده است.
بدون شک گوش دادن به موسیقی تیتراژ آغازین این انیمیشن برای کودکان دهه شصتی حس شیرین نوستالژیک آن دوران را یاد آور می سازد. علاوه بر داستان خواندنی ایی که تبدیل به این انیمیشن شد (جواهرهای برف اثر نویسنده انگلیسی پاتریشیا سنت جان) شاید داستان موسیقی آن برای ما ایرانی ها جالب تر باشد.
 موسیقی اصلی متن این انیمیشن اثر آهنگساز ژاپنی هیروسه ریوهه (Ryohei Hirose) می باشد.

بخاطر اینکه بخش هایی از تیتراژ اصلی دارای صدای خواننده زن بود , در آن زمان صدا سیما این بخش ها را حذف نمود و بجای آن از موسیقی انیمیشن زال و سیمرغ ساخته مجید انتظامی استفاده کرد .که البته همچون موارد بسیار زیادی از آثار پخش شده از رسانه ی ملی ، این اثر هم بدون اطلاع و کسب اجازه ی صاحب اثر استفاده شد. همچنان که انتظامی در مصاحبه ای با روزنامه ی شرق در مورد این ماجرا توضیح می دهد :


«ما خانوادگی موسیقی ضبط می‌ کردیم. آذر و گلنوش و سروش می‌ آمدند و همه به استودیو می‌ رفتیم تا کارم تمام شود، به‌ خصوص زمانی که موشک ‌باران بود همه با هم بودیم. مدتی گذشت. گلنوش «بچه‌های آلپ» را در تلویزیون تماشا می‌ کرد و خیلی دوست داشت. من هم با هدفون موسیقی کار می‌ کردم و صدای تلویزیون را نمی‌ شنیدم. یک ‌بار که فیلم شروع شد، برای ریختن چای بلند شدم و موسیقی را شنیدم و تعجب کردم که چطور از تلویزیون پخش می ‌شود. حتی کار به جایی رسید که کانون از تلویزیون شکایت کرد.»

انتظامی در سال ٩١ هم در مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها این موضوع را تایید کرد , اما پس از مدتی در اظهارات عجیبی اساسا ساخت این موسیقی را تکذیب کرد و دلیل کار اون مشخص نیست. به هر روی بچه های کوه های آلپ یا زال و سیمرغ ، موسیقی آن اثری بسیار دلنشین و شنیدنی است که توسط مجید انتظامی ساخته شده و اردوان کامکار در آن سنتور نواخته است. شما می توانید نت آن در این مطلب دانلود نمایید :

 

دانلود نت پیانو قطعه بچه های کوه های آلپ یا زال و سیمرغ 

دانلود نت سنتور قطعه بچه های کوه های آلپ یا زال و سیمرغ 

دانلود موسیقی تیتراژ آغازین بچه های کوه های آلپ

 

 

ویدیوی تیتراژ آغازین بچه های کوه های آلپ

 

بخش هایی از موسیقی انیمیشن زال و سیمرغ ، سال ساخت 1356