در صنعت سینما برخی از بازیگران برای واقعی تر شدن نقش خود مجبور بودند تا برای اجرای برخی از سکانس ها نوازندگی یاد بگیرند. در این مطلب فهرستی از 10 بازیگر مطرح هالیوود را گردآوری کردیم که خود به نوازندگی را در فیلمشان بر عهده داشته اند

1-    رایان گاسلینگ – لا لا لند

شاید خیلی ها تصور می کنند صحنه هایی که رایان در فیلم لا لا لند در حال نواختن پیانو است صحنه هایی کلوز آپ شده یا افکت های سینمایی هستن که در آن شخص دیگری در حال پیانو نوازی است اما تمام سکانس های مربوطه را رایان خود شخصا اجرا کرده است. او در ارتباط با این موضوع می گوید : "برای اجرای قطعه ی City of Stars مجبور شدم به مدت 6 ماه هر روز ساعت ها به تمرین بپردازم و در بیشتر این زمان تنها و از جامعه بدور بودم.

2-    رامی ملک – حماسه ی کولی (راپسودی بوهمی)

هنرپیشه ی مصری آمریکایی برای بازی در این فیلم برنده ی جایزه ی اسکار و گولدن گلاب شد او برای ایفای نقش هر چه بهتر در فیلم مذکور مجبور شد تا پیانو نوازی مقدماتی را یاد بگیرد. عوامل فیلم برای اینکه در صحنه های پیانو نوازی تنها دست نوازنده را نشان ندهند و باعث مصنوعی شدن نوازندگی نشوند تصمیم گرفتن تا رامی خود به اجرای نقش در آنها شود. او تا پیش از آن تجربه ی زیادی از موسیقی و نوازندگی نداشت.

3-    بردلی کوپر – ستاره ای متولد شده است

داستان این فیلم درباره ی خواننده ی سبک کانتری جکسون مین می باشد. بردلی کوپر علاوه بر کارگردانی ، نقش جکسون را نیز در این فیلم بازی کرده است. او برای اینکه نقش جکسون را بدون هیچ نقصی اجرا نماید مجبور شد تا به مدت 18 ماه به یادگیری خوانندگی ، نوازندگی گیتار و نوازندگی پیانو بپردازد. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به لیدی گاگا خواننده سرشناس آمریکایی سبک پاپ اشاره کرد.

4-    واکین فینیکس و ریس ویترسون – سر به راه باش

واکین فینیکس برای بازی در این فیلم در نقش جانی کش نامزد دریافت جایزه ی اسکار بهترین بازیگر نقش شد اما نتوانست آن را تصاحب کند ، همچنین ریس ویترسون برای بازی در نقش جون کارتر موفق به دریافت جایزه ی اسکار شد. برخی شایعات مبنی بر این بود که این دو بازیگر به دلیل سختی یادگیری خوانندگی و نوازندگی که برای نقش در این فیلم لازم بود قصد انصراف در بازیگری این فیلم را داشتند اما بکار خود ادامه دادند و به بالاترین افتخار هنری در زندگی خود رسیدند.

5-    تارون ارگتون – راکت من

راکت من فیلمی موزیکال درام و بیوگرافی می باشد که می 2019 به روی پرده سینما خواهد رفت. این فیلم بر اساس زندگی نامه التون جان پیانیست ، آهنگساز و خواننده ی انگلیسی می باشد. تارون ارگتون بازیگر نقش سالهای جوانی التون جان می باشد و در این فیلم به اجرای پیانو و خوانندگی پرداخته است و آن طور که خود التون با دیدن اجرای تارون در فیلم گفته است : فکر نمی کنم هرگز شنیده باشم که کسی بهتر از تارون آهنگ من را اجرا کرده باشد.

6-    آدرین برودی – پیانیست

بازیگر نقش ولادیسلاو اشپیلمان پیانیست مشهور لهستانی که فیلم پیانیست بر اساس زندگی او ساخته شده است آدرین برودی بر عهده داشته است. رومن پولانسکی کارگردان این فیلم آدرین را مجبور کرد تا برای ایفای نقش ولادیسلاو ، هر روز به مدت 5 ساعت تمرین های خسته کننده و طاقت فرسای پیانو را انجام دهد. بعلاوه او برای نقش هر چه بهتر مردی که همه چیز از جمله تمام دارایی هایش را از دست داده است مجبور شد در مدت یک ماه و نیم بیشتر از 14 کیلو از وزنش را کم کند. برودی موفق به دریافت جایزه ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم پیانیست شد.

7-    مت دیمون و جود لا – آقای ریپلی با استعداد

دیمون و لا هر دو برای بازی در این فیلم مجبور به یادگیری ساکسیفون و پیانو شدند تا صحنه های کلاب جز را با هنرمندی تمام بازیگری کنند. البته باید در نظر داشت که دیمون تنها برای انگشت گذاری پیانو تمرین دیده بود و نوازندگی اصلی را اشخاص دیگری بر عهده داشتند.

8-    رابرت داونی جونیور – چاپلین 

یکی از مشهورترین و پولسازترین بازیگران حال حاضر هالیوود بدون شک مرد آهنی یا رابرت داونی می باشد. او برای بازی فیلم صامت و بی کلام چاپلین ، ویولن نوازی را با دست چپ یاد گرفت.

9-    بیل مری – روز گراندهاگ 

بجای استفاده از تکنیک های سینمایی و کلوز آپ ، بیل مری تصمیم گرفت صحنه های پیانو نوازی را خود اجرا کند. او به اندازه ای پیانو یاد گرفت تا بتواند یکی از قطعات مورد استفاده در فیلم به اسم "Rhapsody on a Theme of Paganini" را بنوازد.

10 – نیکولاس کیج – ماندولی کاپیتان کارولی

نیکولاس کیج برای بازی در این فیلم و اجرای برخی صحنه های موزیکال مجبور به یادگیری گیتار شد پائول انگلیش بای مدرس گیتار کیج برای این صحنه ها می گوید :" کیچ استعداد بالای در یادگیری گیتار داشته است ، او جت شخصی داشت و یکبار از من خواست در آخر هفته با آن به ونیز برویم و در آنجا به تمرین بپردازیم ! "